%10
Aloşname : Bir Heykeltıraşın Felsefe Taşı Aloşname : The Philosopher’s Stone of a Sculptor - Antmen, Ahu

Aloşname : Bir Heykeltıraşın Felsefe Taşı Aloşname : The Philosopher’s Stone of a Sculptor

Ahu Antmen

Yayınevi: Bozlu Art Project

Yayın tarihi: 11/2016

ISBN: 9786058333215

Ciltli | Türkçe-İngilizce | 144 Sayfa | 24 x 34 cm

Tür: Heykel

  • 70,65 TL
  • 78,50 TL

Modern Türk heykelinin önde gelen sanatçılarından Ali Teoman Germaner, nam-ı diğer Aloş, desenlerinden oluşan Aloşnâme’yi 1970’li yılların gerilimli toplumsal ortamında üretmeye başladı. O yıllardan bugüne uzanan bu görsel günce, kendine özgü desenleriyle ayrıca anılmaya değer bir heykeltıraşın kişisel yolculuğuna dair ipuçları verdiği gibi, Türkiye’nin tarihine dair metaforlarla örülü görsel bir yorum da içeriyor.
Aloşnâme: Bir Heykeltıraşın Felsefe Taşı, bu müstesna desenler birikimini ilk kez bu denli zengin bir kapsamda bir araya getiriyor. Sanat tarihçisi Ahu Antmen’in Germaner’in zamana yayılmış bu başyapıtına dair çözümlemesinin yanı sıra sanatçıyla yaptığı ayrıntılı söyleşi, Aloşnâme’nin gizemine pencere açıyor.

Bu yaşa değin çok alıcı kuşlar gördüm, keskin, yaralayıcı pençeleri, ürkütücü gagaları vardı.
Hele tehdit dolu, saldırgan gözleri…
Çeşit çeşit yılanlara rastladım. Tanımlamaya dilim varmaz.
Nice varlıklar geldi geçti gözümün önünden. Her biri, bir iz bıraktı.
Suyun derinliklerinde, en sert çalkantıları umursamaz deniz kabukları gördüm, içine çekilmiş, kayıtsız. Tüm gördüğümü, zamanı mekâna katmış, insanın içinde gördüm.
Aloş

Ali Teoman Germaner (Aloş) Hakkında:

 1934 yılında İstanbul’da doğan Ali Teoman Germaner, 1949 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’ne girer ve Rudolf Belling, Zühtü Müridoğlu, Ali Hadi Bara gibi isimlerin öğrencisi olur. İlk sergisini 1952 yılında Maya Sanat Galerisi’nde açan sanatçı 1960 yılında Fransız hükümetinin bursuyla Paris’e gider. 1961-1965 yılları arasında Ecole des Beaux Art’ın ustalarından René Collamarini ile heykel, Stanley William Hayter ile gravür çalışır. 1965 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nde asistan olarak göreve başlayan sanatçı, 1976 yılında aynı kurumda profesör olur. 2001 yılında emekli oluncaya dek heykel bölümünde atölye hocalığı ve bölüm başkanlığını sürdür. Paris, Sao Pãulo ve İskenderiye Bienalleri’ne katılan sanatçının eserleri, aralarında Fransa, Norveç, Romanya ve Amerika Birleşik Devletleri’nin de bulunduğu pek çok ülkede izleyiciyle buluşur. Ali Teoman Germaner’in Mezopotamya, Mısır, Orta Amerika gibi uygarlıklarının sanat ve mitolojilerinden etkilenerek oluşturduğu fantastik figürlerle dolu görsel dil, güncel siyasal ve sosyal olayları irdeleyen metaforik bir anlatıma sahiptir.

One of the leading figures of modern Turkish sculpture, a.k.a. Aloş, started producing Aloşnâme in the highly charged social atmosphere of the 1970s. Spanning from then to our times, this visual diary gives clues to the personal history of a sculptor who deserves particular mention for his drawings, and holds a visual comment full of metaphors regarding Turkish history.
Aloşnâme: The Philosopher’s Stone of a Sculptor brings this exceptional collection of drawings in such a rich scope for the first time. Art historian Ahu Antmen’s analysis of this open-ended masterpiece and her conversation with the artist provides a window onto the enigma of the Aloşnâme.

I have seen many birds of prey in my life. They had sharp, piercing claws, and terrifying beaks.
Let alone those threatening, hostile eyes...
I’ve come across snakes of all shapes and sizes. No words can describe them.
All kinds of creatures have passed me by. Each and every one of them left a mark.
I saw seashells in the depths of water, unmoved by the roughest of turmoils – withdrawn, indifferent. Everything I saw, I saw within man, weaved into time and space.
Aloş

Ali Teoman Germaner (Aloş)
Born in 1934 in Istanbul, Ali Teoman Germaner entered Istanbul State Academy of Fine Art Department of Sculpture in 1949 and became the student of prominent figures such as Rudolf Belling, Zühtü Müridoğlu and Ali Hadi Bara. Opening his first exhibition at Maya Art Gallery in 1952, the artist went to Paris in 1960 on a scholarship given by the French government. Between 1961 and 1965, he studied sculpture with René Collamarini and gravure with Stanley William Hayter, both masters at Ecole des Beaux Art. Starting to serve as an assistant at Istanbul State Academy of Fine Art Department of Sculpture in 1965, the artist became a professor in 1976 in the same institution. He continued to be an atelier instructor and the head of department in sculpture until he retired in 2001. The works of the artist, who took part in Paris, Sao Pãulo and Alexandria Biennials, was exhibited in many countries including France, Norway, Romania and USA. The visual language, which is full of fantastic figures created by Ali Teoman Germaner, affected by the art and mythology of civilizations such as Mesopotamia, Eygypt and Central America, displays a metaphorical expression querying current political and social events.

İlgili Ürünler

Bu Türde Çok Satanlar

Kredi Kartına Taksit İmkanı
  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

  • 3 Taksit

©1996-2019 Pandora Yayın ve Kitap Hizmetleri A.Ş.

Mersis No: 0721-0430-4310-0015

Tasarım : Logo Site Tasarımı